Царицата,
Духът, Абсолютната неутралност.
На третия ден Първосвещеникът говори
пред третата картина:
„Тази картина представя бога
Хорус, Орела, Духа. Ти не виждаш тук познатата сред народа представа на мъжа с
ястребова глава. Ти виждаш неговото същество, изразено чрез символи. Хорус е
наречен синът на Озирис и Изида.
Картината се казва също
Царица. Тя владее. Ти виждаш. Тя има скиптър в ръката и една корона, украсена
със звезди на главата си. До нейните крака цъфтят цветя с най-богата пролетна
украса. Тя владее върху земята – цветята показват това. Тя владее също и
небесното пространство – Орелът и звездите на короната ни сочат това. Царицата обаче,
която владее над всичко, е природата, всичко пронизващата сила. В духа на мисълта
на пра-съществото се създаде всичко, както от мислите ни произхождат нашите
думи и видими дела. Тук имаш божествения триъгълник: Озирис, мисъл – Изида,
слово – Хорус, дух. Излизащият от лоното на Бога дух създава и задържа живота,
според вечните закони.
Бъди изпълнен от него, бъди в
хармония с него, тогава той ще те понесе върху орлови крила нагоре към твоята
цел, към съвършенството.
Виж орела върху скалите, близо
до царицата. Той е едно неизпълнено предсказание. Той още почива, но е готов да
разпери своите мощни крила и с теб да полети нагоре към слънцето, ако му се
довериш. Неговият девиз е нагоре, на високо, а не напред, както от мнозина е
прието. Защото тяхното „напред“ е фактически едно „назад“ – защото вселената се
развива нагоре в една мощна многоизвиваща се спирала, и всичко, което се
противопоставя на закона „нагоре“, вече чрез този факт ще бъде разрушено.
Вселената се състои от два
могъщи потока, които се докосват, кръстосват се и се съединяват, без да се
смесват, без някога да загубят всеки своята особеност, без да изпускат своята
цел от очите си. Те се казват потокът на
духовете и вълна на живота. Потокът
на духовете блика от сърцето на Божеството: единичните искри, човешките духове,
трябва да потънат в материята, да се родят, за да я победят и да се развият
чрез борба. В царството на мъртвите те се почистват от опетнения и се изкачват
нагоре в царството на живота чисти, прояснени. Там остават те, докато отново
бъдат привлечени, за да преобразят нови опитности в едно ново въплътяване в
материята, да придобият по-голяма зрялост и чрез превъзмогване на трудностите
да спечелят нови сили. Така се изкачват духовете нагоре и надолу, но винаги все
по-високо нагоре в Божествената спирална линия. Колкото по-далеч стигнат,
толкова повече светят те в любов и излъчват топлина, толкова повече изгаря
егоистичното в тях; докато най-после стигнат горе, пламенно горящи от любов и
се съединят с великия пра-огън. Това е великият скок.
Чрез слизането си надолу в
материята, духовете не само ускоряват своето развитие, но те упражняват също
едно облагородяващо, одухотворяващо влияние върху материята, с която те влизат
в съприкосновение, а също така и върху материалните форми, от които те временно
са приети. Но тези материални форми са продукти или по-добре казано, форми на
правда на великата вълна на живота, която също така се развива към все
по-съвършени форми на живота.
Вълната на живота изтича
едновременно и от лоното на Божеството, тя протича през пространството и
времето. От етер и въздух, от водите и техните утайки, от безброй милиарди
независими малки пра-единици строи тя в течение на много и много хиляди години
чрез различни съединения, царството на минералите и металите. Бавно си пробива
път животът през тази тежка материя, той образува в лоното на земята кристалите
и оставя да се разпаднат от ветрове камъните на повърхността. Върху така
разпадналите се камъни растат лишеи, към които се присъединяват папрати. Все повече
камъни се разпадат от вятъра и все по-богато се развива растителното царство. Също
така се развива животът на животните от низши форми към все по-високи. Вълната на
живота преминава тогава през растителното царство и през това на животните,
през това на хората и духовете, навсякъде съединявайки нови форми, винаги
нагоре изкачваща се, докато пак се върне в лоното на Божеството. Тези две
спирали – потокът на духовете и вълната на живота, които вървят една до друга,
винаги докосвайки се, образуват еволюцията на Всемира.
Но има един, по-къс от
естествения, стръмен път, по който по-бързо се стига до върха и това е пътят на
Посвещението.
Ти можеш да достигаш върху все
по-високо изкачващия се път. Ти можеш, също така, да вървиш и по-една
по-стръмна, тясна, много трудна пътека и по-скоро да се изкатериш горе.
Има духове, които се тласкат
към такова изкачване, които избират пътя на посвещението – това са избраните,
които искат по-скоро да стигнат целта, за да могат после да помогнат на другите
в издигането. Животът на такива избрани хора е изпълнен със страдания,
трудности, неразбиране, както и с познание и радост. Но те искат издигане дори
с тази цена.
Те търсят отговор на въпроса
от къде идем ние и къде отиваме. За да го получат, те са готови да минат през изпитания
и да ги издържат, както ти; те узряват по-рано от другите. И още през този
живот, но особено след това, те достигат блаженство чрез любов и помагане,
обучаване, служене, утешение, лекуване на другите хора.
Това
е твоят път.“
Дословен препис: Мина Кирова

Няма коментари:
Публикуване на коментар
Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.