Магическа операция се нарича всяко прилагане
на Човешката Воля (единична или колективна) за решението на задачи,
изпълнението на които зависи от дейността на индивидуализираните Същности,
опериращи на два или три плана.
Примери
за такива задачи:
- Самовнушение по определена тема. (Въздействие върху самия маг, живеещ в трите плана или върху клетките му);
- Внушение на нещо на друг човек. (Въздействие върху него; отново три плана);
- Ускорение или забавяне на някакъв процес в елементите. (Въздействие върху елементалите; също три плана);
- Извикване на елементария, обитаващ два плана, но можещ с помощта на медиумните начала да се прояви и в трети;
- Изследване на астрално клише или притеглянето му - два плана или собствена екстериоризация, т.е. въздействие върху елементария със собствената индивидуалност (също като на два плана), и т.н.
Ако магическата
операция преминава върху същностите на трите плана, то тя се основава на превеса
на способностите на опериращия субект над способностите на
обекта на операцията в този или в друг план.
Ако
операцията преминава върху същностите на двата плана (елементарии, егрегори, ларви и т.н.),
то дори при равенство на астралните
ресурси на оператора и пациента тя може да успее поради наличието на самото
притежаване на трети план в опериращия. В
този случай е прието до се каже, че операторът взема точка на опора във
физическия план за своята
реализация.
За
такава точка на опора могат да служат както тялото на самия оператор, така и
външни предмети на физическия план.
От
даденото ни определение за магическа операция е видно, че в нейния състав е
необходимо да се включат три елемента:
- Ментален – идея на операцията + волево усилие;
- Астрален – форма на операцията;
- Физически – т. нар. опорни точки на операцията (реализирани символи, физически проявления на ресурсите на тялото на оператора, телата на спомагателните трипланови същности и т. н.).
Веднъж
спрели се на унитарните теории, естествено
и необходимо ще е да считаме менталните, астралните и физическите елементи на
всички магически операции за частни
проявления на единното ментално
начало (единна метафизична аксиома),
на единната астрална формация (универсална
турболентност) и на единния физически
способ за избор на опорна точка, при което менталното начало е длъжно да
поражда астрална формация, а това, на свой ред, с неизбежната си кондензация определя физическия способ.
Тази
съвкупност от метафизична аксиома, астрална турбулентност и физически способ в Магията
се нарича Велик Аркан.
Великият
Аркан, като тайна на максималното човешко
могъщество, никога не се съобщава
на ученика от Учителя поради следните съображения:
1) ако ученикът сам не е разбрал Великия
Аркан в неговата пълнота, то той
е недоразвит в един от плановете, и следователно, няма гаранция, че
разкриването на Великия Аркан не представлява опасност за самия Посветител; 2) самото
естество на Великия Аркан носи в своето разбиране
и приложение елемент на субективност.
Както ще научим по-нататък, духовните монади на различните
хора носят в себе си оттенъци на техните роли, както клетките
на Колективния Световен Човек. Те са с различен тон
и цвят. Астросомите при хората са различни и са подложени на нееднакви планетни влияния. Телата не са
напълно тъждествени и затова схематичното предаване на Великия Аркан, макар и с
коментари, все пак не освобождава ученика от тежката и продължителна работа по
прилагането на учителската схема към индивидуалните му особености и към
условията му на живот на трите плана.
Това,
което по-нататък ще съобщим за Великия Аркан, ще бъде само логическо развитие
на неговото определение.
Великият
Аркан, като всяка магическа операция, трябва да има в състава си ментална част.
Операторът е длъжен да определи в
най-общ вид операцията. Казано по
друг начин, той е длъжен да бъде напълно ориентиран за характера на която и да
е същност; длъжен е да знае нейният произход; длъжен е да бъде ментално
запознат с нейните родители, или, което е същото, да разбира брака на всеки
с всяко
на
ментален план.
Ключът
за това разбиране статично
е даден с Великия Закон на Тернера.
Този закон
е в схемата на Великия Метафизичен Аркан, символизиран
от възходящ триъгълник, който се помества
в началото на графиката, намекваща за конструкцията
на Великия Магичен Аркан. Получава се фигурата от чертеж
13.
Чертеж 13, 14 и 15
Менталната
част на Аркана, или съпружеството на тези
и
, поражда неговата
астрална част – тайната на основния вихър (tourbillon – фр. турболентност),
или Vau на споменатото съпружество.
Както намекнахме във втори аркан, този вихър е двойствено
полярен. Той също така определя прехода от менталното към физическото и
обратно. В него е общата тайна на инволюцията и еволюцията.
Графиката
му естествено е представена във вида на чертеж 14, а числото му ще бъде 2, подобно
на това, както числото на метафизическата част бе 3.
Кондензирайки
се, астралните вихри от общ вид плавно ни пренасят в сферата на елементите, във
физическия свят, тайнствено свързан с разбирането на четвърти аркан.
Способът
за реализация на властта над елементите става второ
в динамичния
процес на Великия Аркан на Магията. На физически план то е вале каро,
представителят на дейността в нашето семейство 


.
Тук е налице
и управлението на елементите (правоъгълен кръст с тайната на въртенето му в херметичен
кръг), и резултатът от това прилагане –
един от профилите на кубичния камък
– символизиран от квадрата.
Графиката
по-долу определя чертеж 15, символизиращ всичките тези фигури.
Числото
му ще бъде 4.
Общата схема на Великия Аркан графично
дава съвкупността от трите споменати чертежа (чертеж 16).
Чертеж 16
Връхната
част е Тернерът на Великия Метафизичен
Аркан.
Средната
част – бинерът на астралната Rota (Tourbillon).
Долната част – кватернерът
на елементарната Rota, или тайната на реализацията, тайната на опорната точка.
Разкриването
на връхните части зависи от пълнотата на инкарнацията на духовната монада на
човека, знаещ от началото на века тайната на мистичния брак 
.
За притежаването на средната част човек трябва астрално да създаде в себе си двуполовост
(Vau).
За прилагането
на физическата част е необходимо освен притежаването на астралното
да се знае какъв инструмент
служи за опорна точка в операцията,
какъв е преходът от инструмента към Tourbillon
(турбулентността).
За намирането
на инструмент ще ни помогне голата логическа
конструкция.
Унищожете
мислено част от Вселената, съхранявайки
в останалите части атрибутните свойства на цялото. В новата Вселена, в новия Макрокосмос, както преди ще приложим
нашия Велик Аркан и инструментът му не ще се измени.
Продължете
да съкращавате по този начин Вселената и ще я сведете до наличието на само един оператор
в нея.
Той също е свят – Микрокосмос, и към
него също ще приложим Великия Аркан. Но при
него инструмент за въздействие върху собствения Микрокосмос остава само собственото
тяло. Следователно, то е и
Великият Атанор на Магическия Аркан.
Това
знание е недостатъчно. Това е само долният етаж на постройката.
За това мъдро разказва сказанието за Едип цар. Последният среща по пътя Сфинкса, задал му загадка
за реализатора на Великия Аркан, който сутрин ходи на четири, на обяд
на два крака, а вечер – на три.
Какво е това Сфинкс? Това е синтез от четири
свещени животни: лицето
му е на Човек, лапите са на лъв, крилете
на орел, бедрата
и опашката - на Бик (Телец).
Тези
животни обуславят с качествата си проникването
в астралния план чрез елементите, на чиито
представители служат.
Сфинксът – това е астралът. Той пази пирамидата, в чиято
основа лежи квадрат на елементите, но страничните му ръбове са тъждествени
на менталните еволютивни триъгълници,
свързващи се на върха на Унитарността (Единството –
бел прев.).
Менталният
план се пази, охранява от астралния.
Какво направил Едип?
Той отговорил
на Сфинкса: "Отгатване – Човешкото
тяло, ходещо в детството на четири, в младостта и зряла възраст продоволстващо
на два крака, а в старостта прибавящ към тях бастун за опора."
Едип разгадал само това, което и ние – физическата част
на аркана, и по този начин придобил власт само
над тялото на Сфинкса, което и унищожил, след което се
представил за победител.
Какво станало после?
Астралният
Бинер му показал, че той не е усвоил тази част на аркана. Отрицателно
поляризираната част на tourbillon го е въвлякла в ужаса на отцеубийството и кръвосмешението, които не биха могли да бъдат отклонени от знанието само на физическия план.
В астралната част го посветило Състраданието,
а го успокоила едва менталната част на
Тайната Универсална любов в образа на
самоотвержената и предана Антигона.
Обърнете
внимание на това, че астралното Посвещение настъпило в зряла възраст, а
менталното се появило в старостта.
Към
графиката на Великия Аркан е прието да се прилагат монограми или пълните
надписи от три думи.
Първата е съставена от началната буква
на три азбуки (еврейският Aleph, гръцката
Alpha, латинското А, различаващи
се малко в изобразяването) и от последните букви на същите тези
азбуки (Z - латински, Omega
- гръцки и Тhау - еврейски).
Тази
дума символизира Световния синтез и
служи за девиз на школата на Алхимиците.
Думата Таро е името на циганската колода от 78 аркана. Тъждествена
е с думите Роta, Tora(h), Оtar, Arot(h) и ще ни служи за символ на
т. нар. източни предания,
назовавани така само по недоразумение.
INRI в ментален план се чете Jesus
Nazarenus Rex Iudeorum*
(латинският надпис на кръста
на Спасителя), а в астралния план
- Igne Natura Renovatur
Integra (с огъня природата се
обновява цялата).
* Исус, Назарянин, цар на
евреите.
Тук терминът огън
се разбира съгласно разясненото в
този аркан.
Думата INRI е служила за девиз на
школата на Розенкройцерите.
Съвместното положение на тези
думи в графиката на аркана, на
която фигурира думата 


, служеща за ключ на еврейската Кабала, дава указание за единната цел, единния стремеж, единната реализация, която
преследват, от една страна, кабалистите (


), от друга – Алхимиците (Azoth), от трета – циганското предание (Tarot), от четвърта – ученията на християнския
Илюминизъм (INRI).
Всички тези пътеки водят към Великия Аркан.
Превод от руски: Мина Кирова
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.